Presentation nya styrelseledamöter

Vid årsstämman 18 december 2019 valdes Lars Melander samt Scott Wilson in som nya ledamöter i QuickBit eu ABs styrelse. Nedan presentera dessa två ledamöter närmare genom en kortare intervju samt deras respektive CV.

INTERVJU LARS MELANDER

Hej Lars, välkommen till QuickBit. Kan du berätta kort om dig själv?

Tack. Jag är 57 år och har jobbat i finansbranschen i mer än 30 år. Min fritid ägnar jag främst åt min familj, där mycket kretsar kring två tonårsbarn som båda spelar hockey, och en stor hund. Jag spelar också rätt mycket tennis.

Vad ser du att du kommer att kunna bidra med i styrelsearbetet och för att utveckla bolaget?

Bolaget verkar inom ett område som med stor sannolikhet kommer att regleras hårdare i framtiden. Jag tror att min bakgrund från finansbranschen kombinerat med erfarenhet av entreprenörsdriven verksamhet kommer att komplettera styrelsens sammansättning på ett bra sätt. Quickbit växer fort och styrelsen kommer löpande att ställas inför nya utmaningar. Därför är det också bra att ägarna har valt att utöka antalet ledamöter.

Vad är din syn på framtiden för kryptovalutor?

Blockchaintekniken kommer att kunna nyttjas inom fler områden än för valutor framöver, vilket kommer öka acceptans och förtroende även för kryptovalutor. Med förväntade regleringar och nödvändig konsolidering kommer dock spelplanen för kryptovalutor att ändras.

Vart, och hur, kommer du att fira jul?

Jag firar jul med den närmsta släkten. Vi äter lite julmat hemma hos min syster med familj. Det blir troligtvis också en pingisturnering på det avdukade matbordet.

Ladda ner: CV Lars Melander

INTERVIEW SCOTT WILSON

Hi Scott and welcome to QuickBit. Can you tell us about yourself?

Thank you and I look forward to working with the other Board Members and the QuickBit team. I am a Canadian who has been living and working around the world for many years. Most of my family is in Canada and my wife is from Costa Rica. I stay fit by exercising regularly and I enjoy scuba diving and golf. I try to watch as much hockey, football and rugby as possible. And I love talking about all types of business over a few drinks.

What experiences and capabilities do you have that will add value to the board and also to QuickBit as a company?

I have been working for about 39 years with the last 20 years involved in international financial services and technology. I have experience working with financial institutions as well as all forms of e-commerce (online card processing and debit card programs) and most of the current channels of financial payment transactions. I have worked on projects in various countries and with all types of different groups and individuals and also managed different companies and been on several private company Boards.

My base of accounting gives me a structured method of thinking while I always focus on new business development for a project or company. I believe that all these experiences along with my drive to succeed will help QuickBit grow in size and strength and which will be reflected in the long term share valuation of the company.

What is your view on the future of cryptocurrencies?

I believe Cryptocurrencies will continue to grow as a payment method channel and as an overall option for many persons to do business globally. I think the regulatory elements will continue to strengthen in all the countries of the world which is actually a good thing for QuickBit. As we are already following current regulations in the markets we operate. In addition, due diligence and AML requirements. More people around the world are looking for crypto holding and crypto transactional solutions that they can have trust in. QuickBit can and will provide that trust and those solutions.

Where and how will you be celebrating Christmas?

My wife and I will be in Canada and in Costa Rica over the holidays so we can spend time with both families.

Ladda ner: CV Scott Wilson

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Per-Anders Nyman, Investor Relations, QuickBit eu AB (publ)

E-post: [email protected]

————————————

QuickBit är ett svenskt fintechbolag som utvecklar tekniklösningar för kryptovalutor och blockchain för den globala marknaden. QuickBit ger sina kunder möjlighet att använda kryptovaluta för snabb, enkel och säker e-handel och erbjuder e-handlare blockchain-säkrade lösningar. QuickBit eu AB (publ) har sitt säte i Stockholm och är moderbolag till QuickBit Limited, ett helägt, operativt dotterbolag i Gibraltar.